Dnia 15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, natomiast kilka dni później Dzień Emotikona. Z tej okazji uczestniczyliśmy w cyklu zajęć terapeutycznych. Rozpoczęła go bajka o dziewczynce Vashti. Była ona bohaterką książki „The Dot” („Kropka”) Petera H. Reynoldsa. „Kropka”, o której mowa była wyjątkowa. Właśnie dzięki niej oraz wspaniałej nauczycielce plastyki mała Vashti uwierzyła w swoje możliwości. Opowiastka zawarta w książce stała się inspiracją dla wielu nauczycieli. W końcu w 2008 roku powstał Międzynarodowy Dzień Kropki. Ma on na celu zachęcać uczniów do tworzenia, a także pobudzać ich kreatywność i pomysłowość. Naszym pomysłem było połączenie tegoż święta z Dniem Emotikona. Mało kto wie, że pierwszy znaczek pojawił się już w 1881 roku w satyrycznym magazynie „Puck”. Natomiast komputerowego emotikona pierwszy raz użyto 19 września 1982 roku. Dlatego na tę datę przypada to święto. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że emotki bardzo ułatwiają przekazywanie emocji w wirtualnej komunikacji oraz mają dobry wpływ na budowanie znajomości on-line. Emotki wraz z kropkami królowały podczas naszych ostatnich zajęć. Stworzyliśmy plakat, prace plastyczne, a także kolorowe „kropeczkowe” kompozycje. Ćwiczyliśmy też percepcję wzrokową, rozwiązywaliśmy tematyczne karty pracy i braliśmy udział w konkurencjach i zabawach. Zobaczcie sami i…KROPKA